الله نور ..........

الله نور السّموت والأرض مثل نوره کمشکوةٍ فیها مصباحٌ المصباح فی زجاجةٍ الزّجاجة کأنّها کوکبٌ دریٌّ یوقد من شجرةٍ مبارکةٍ زیتونةٍ لا شرقیّةٍ و لا غربیّةٍ یکاد زیتها یضیء ولو لم تمسسه نارٌ نورٌ علی نورٍ یهدی الله بنوره من یشاء و یضرب الله الأمثال للنّاس و الله بکلّ شیءٍ علیمٌ.

 

خداوند نور آسمان‌ها و زمین است داستان نورش به مشکاتی ماند که در آن چراغی روشن باشد و آن چراغ در میان شیشه‌ای است که تلألؤش گویی ستاره‌ای است درخشان از درخت مبارک زیتون که با آنکه شرقی و غربی نیست شرق و غرب جهان با آن فروزان است و بی آنکه آتشی روغن آن را برافروزد خود به خود جهانی را روشنی بخشد که پرتو آن نور بر روی نور قرار گرفته و خدا هر که را بخواهد به نور خود هدایت کند و خدا این مثل‌ها را برای مردم می‌زند و او به همه امور داناست*

 در خانه‌هایی خدا رخصت داده که آنجا رفعت یابد و در آن ذکر خدا شود و صبح و شام تسبیح و تنزیه ذات پاک او کنند.
این نور ربانی در این بیوت مقدسه است، بیوت انبیا و اوصیا که خداوند اذن داده که رفعت یابند و امر فرموده که به آنها محبت شود و اطاعت شوند. و از خصوصیات امام زمان ما است آنچه در کلام امام رضا(ع) وارد شده است که می‌فرمایند:


قسم به پدر و مادرم، آن کسی که هم‌نام جدم و شبیه من و شبیه موسی‌بن عمران است دارای سینه‌ای سرشار از نور است که از شعاع نور قدس برافروخته می‌شود؛ چه بسیار زنان مؤمن شیفتة تشنه و مردان مؤمن اندوهناکی که در فقدان این آب گوارا وجودشان غمین و حیران است. گویی ناامیدانی هستند که از دور به آنها ندا داده می‌شود، همانگونه که از نزدیک به آنها ندا داده می‌شود، که او برای مؤمنان رحمت است و برای کافران عذاب. دارای سینه‌ای از نور است که از شعاع نور قدس برافروخته می‌شود.

 http://hashemiyaan.blogfa.co  

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد