قالب وبلاگ رهبر

  

 


   مشاهده قالب

   دریافت کد قالب بلاگفا

   دریافت کد قالب لیمو بلاگ

   دریافت کد قالب عرش بلاگ

   دریافت کد قالب میهن بلاگ

   دریافت کد قالب بلاگ اسکای

   دریافت کد قالب پرشین بلاگ

   دریافت کد قالب پارسی بلاگ 

 

http://night-skin.com/new/258 

 

 

حدیث




8- احترام و محبت‏ به دیگران


مرحوم اربلى (از دانشمندان قرن هفتم) در خبرى‏ که نقل نموده است از قول یکى از معاصران امام رضا(ع) مى‏ نویسد:

هرگز ندیدم که ‏امام در سخن خویش نسبت ‏به کسى بى‏ احترامى کند و هرگز ندیدم که کلام دیگرى ‏را قطع کند، و مى‏ گذاشت تا سخنانش به پایان رسد .. هیچگاه در برابر کسى که‏ مقابلش نشسته بود پاهایش را دراز نمى ‏کرد و تکیه نمیزد.
هرگز ندیدم به هیچیک‏ از خدمتکاران و غلامانش ناسزا گوید ..


آن حضرت فرموده است:
محبت‏ به دیگران ‏نیمى از عقلانیت و خرد ورزى است. و از آنجا که درصد قابل توجهى از کینه ‏ها ودلخورى‏ ها به سبب سخنان بى‏ مورد و بعضا نیش‏دارى است که نسبت ‏به یکدیگر اظهارمى‏ گردد و شاید در اکثر موارد نیز بى ‏قصد و غرض باشد آن حضرت فرموده ‏اند:

سکوت موجب جلب محبت مى‏ گردد.


منبع :
نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری

 


 http://www.askquran.ir/thread33772.html 

  

آیا امام زمان برایت دعا میکند ؟

  

 

 

حسن بن جھم گفت: به حضرت موسی بن جعفر علیھما السلام عرض کردم: ما را از دعا فراموش نفرمایید! فرمود: آیا فکر می کنی که تو را از دعا فراموش می کنم؟ حسن گفت: با خودم فکر کردم که این بزرگوار برای شیعیانش دعا می کند، من ھم که از شیعیانش ھستم، پس برای من نیز دعا میکند.

لذا به حضرت عرض کردم: من فکر نمی کنم که شما مرا از دعا فراموش کنید. فرمود: از کجا فھمیدی که تو را از دعا فراموش نمی کنم؟ عرض کردم: من شیعه  شما ھستم، شما ھم برای شیعیانتان حتما دعا می کنید، پس من را ھم دعا می کنید

فرمود: آیا راه دیگری ھم به نظرت می رسد که از آن طریق بدانی که من تو را دعا می کنم؟ عرض کردم: نه ، راه دیگری به نظرم نمی رسد. حضرت فرمود: ھر وقت خواستی بفھمی که نزد من چه مقامی داری ، پس بنگر که من نزد تو چگونه ھستم.

 

http://chashm-be-rah.blogsky.com