انرژی چیchi

انرژی چیchi


بر خلاف دنیای غرب که ماده را نقطه مرکزی همه چیز می داند،از دیدگاه چین باستان انرژی و قدرت زندگی نقش تعیین کننده ای داشته و دارد.


این نظریه در تمام انواع سبک های فنگ شویی یکسان است،در تمام سبک ها انرژی چی در نقطه مرکزی قرار گرفته است.این انرژی در جهان هستی و کائنات جریان می یابد و تمام موجودات جاندار و بی جان را به یکدیگر مرتبط می سازد.


در ترمینولوژی(اصطلاح شناسی) غرب،  لغتی معادل انرژی چی وجود ندرد.اغلب آن را اتمسفر،محیط و فضا،انرژی،قدرت حیات،انرژی زندگی (vital force)یا روح ترجمه می کنند.


چی در بدن انسان ها،جانوران،گیاهان و در ساختمان ها جریان دارد.چی هم به طرف خارج و هم به درون بدن جریان دارد.هر انسان،حیوان،گیاه و ساختمانی چی منحصر به فرد خود را دارد که همیشه با چی محیط پیرامون آن در هم می آمیزد.بنابراین،هریک از ما نه تنها با محیط پیرامون خود بلکه در نهایت با تمام جهان هستی و کائنات در ارتباط قرار می گیریم.


انرژی چی که به درون ما و از درون بدن ما به بیرون جریان می یابد به محیط،احساسات و عواطف درونی و همچنین به وضع روحی و جسمی ما بستگی دارد.


چی از میان ساختمان ها جریان می یابد و از درها و پنجره ها به ساختمان داخل و از آن خارج می شود،حتی کمی به مواد سختی مانند دیوار نیز نفوذ می کند.بنابراین،فرم ساختمان،وضعیت درها و پنجره ها و به خصوص نوع مواد مصرفی در سازه ساختمان ها می تواند جریان انرژی چی را تغییر دهد.


چون تمام سیارات و کائنات،چی تولید می کنند(قدرت آسمان)و هم چنین انرژی زمین به طرف کائنات جریان می یابد،وضعیت قرار گرفتن خورشید و سایر سیارات نسبت به ساختمان بر جریان چی تاثیر می گذارد.


بنابراین،الگوی جریان چی هر ساعت دچار دگرگونی می شود.بزرگ ترین هدف فنگ شویی یافتن مکانی است که سلامت روحی و جسمی و به طور کلی زندگی ما در آن از انرژی چی به طور مثبت تاثیر پذیرد.  

 

 

 http://www.metaphysics.parsiblog.com  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد